• Link to Facebook
  • Link to X
  • Link to Youtube
  • Link to Instagram
  • International web site
    • English
    • Français
  • On estem
  • Idioma
    • Català
    • Español
  • Contactar
    • On estem
    • TREBALLA AMB NOSALTRES
  • Et Truquem
  • Cita Online
  • CA
  • ES
  • CA CA CA ca
  • ES ES ES es
93 766 20 30
Centre Mèdic Creu Groga
  • Creu Groga
    • Grup Creu Groga
    • Centre mèdic Calella
    • Hospital Clínic Maresme
    • Polimèdic Blanes
  • Especialitats
      • Angiologia i Cirurgia vascular
      • Aparell digestiu
      • Cardiologia
      • Cirurgia de Mama
      • Cirurgia General
      • Cirurgia maxil·lofacial
      • Cirurgia Plàstica, Estètica i Reparadora
      • Dermatologia
      • Dietètica i nutrició
      • Endocrinologia
      • Ginecologia i obstetrícia
      • Hematologia clínica
      • Medicina Estètica
      • Medicina Esportiva
      • Medicina Física i Rehabilitació
      • Medicina general i familiar
      • Medicina Interna
      • Nefrologia
      • Neurofisiologia
      • Neurologia
      • Odontologia
      • Oftalmologia
      • Optometria
      • Osteopatia
      • Otorrinolaringologia
      • Ozonoteràpia
      • Pediatria i especialitats
      • Pneumologia
      • Podologia
      • Psicologia
      • Psiquiatria
      • Radiologia i Ecografies
      • Reproducció assistida i Fertilitat
      • Reumatologia
      • Traumatologia i ortopèdia
      • Unitat del Dolor
      • Urologia i andrologia
  • Men & Health
  • U. Assistencials
    • Clínica Dental
      • ATM i bruxisme
      • Cirurgia Maxil·lofacial
      • Endodòncia
      • Estètica Dental
      • Implantologia
      • Odontología General
      • Odontopediatria
      • Ortodòncia
      • Periodòncia
      • Pròtesis
    • Diagnòstic per a la imatge
      • Ecografia
      • Ressonància magnètica
      • TAC
      • Radiologia
      • Densiometria Òssia
      • Endoscòpia
    • Unitat de Fisioteràpia i Rehabilitació
      • Drenatge limfàtic
      • Fisioteràpia
      • Fisiotetàpia Respiratòria Pediàtrica
      • Fisioestètica
      • Hidroteràpia
      • Indiba activ
      • Punció Seca
      • Osteopatia Pediàtrica
      • Readaptació
      • Reeducació postural global (RPG)
      • Fisioteràpia sòl pèlvic
    • Unitat de memòria Synaps
    • Unitat de metabolisme mineral i ossi
    • Slimcare: unitat per la pèrdua de pes
    • Unitat de Medicina Preventiva
      • Revisions Mèdiques
      • Programes de Prevenció i Diagnòstic Precoç
    • Altres Serveis
      • Certificats I Permisos
      • Laboratori D’anàlisis Clíniques
      • Fes-te soci
      • Silence Spa
      • Sport Area Creu Groga
      • Farmàcies De Guàrdia
      • Piscina Crol Centre
  • Quadre mèdic
  • Mútues
    • Mútues Mèdiques
    • Mútues Laborals
    • Mútues Esportives
  • Pacient
    • Historial Mèdic
  • Comunicació
    • Tallers
    • Blog de Notícies
    • Actualitat
    • Videos
  • Contacte
    • On estem
    • Contacta amb nosaltres
    • Suggeriments, queixes i agraïments
    • Treballa amb nosaltres
  • Menu Menu

CREU GROGA / BLOG DE NOTÍCIES

COM PRACTICAR ESPORT GAUDINT D’UNA BONA VISIÓ?

Practicar esport gaudint d'una bona visió

8 de Novembre de 2019 / Centre Mèdic Creu Groga

Les ulleres que portem habitualment en el nostre dia a dia en general no són la millor opció quan volem practicar esport: són massa fràgils, ens fa por que es trenquin, ens molesten, suem…

QUINES OPCIONS PODEM CONSIDERAR SI EXISTEIX GRADUACIÓ I VOLEM FER ESPORT CÒMODAMENT?

A continuació t’exposarem diferents generals, que seran més o menys adients en funció de la graduació a corregir i de l’esport a practicar, però que et poden orientar i animar a consultar i provar.

Lents de contacte. Els materials i dissenys de les lents de contacte han evolucionat molt en els últims anys i ens permeten molt de joc en quant a corregir graduacions i també en la modalitat d’us ( diàries, quinzenals, mensuals). La lent de contacte permet gaudir també d’una millor visió perifèrica que la ullera i la percepció espacial sol ser més precisa.
Cal tenir en compte que les lents de contacte no són aconsellables en esports aquàtics degut al risc d’infeccions, queratitis, irritacions… Tot i així, una lent d’un sol ús pot ser una opció, llençant-la en acabar de realitzar l’activitat i ajudant-se d’ulleres protectores de natació o immersió.

Una bona adaptació per part d’un professional especialitzat és imprescindible. Això et permetrà corregir la graduació de manera precisa, trobar la geometria de la lent que més s’ajusti a les teves mides oculars i buscar el material més apropiat en funció del tipus de llàgrima, fisiologia del segment anterior de l’ull i de l’esport que es vulgui practicar.

  1. Ortoqueratologia. (LENTILLES PER DORMIR) L’ortoqueratologia utilitza lents de contacte personalitzades que l’usuari usa mentre dorm a la nit per tal de provocar un canvi controlat de la superfície corneal. Aquest canvi en la forma de la còrnia és el que permet compensar la graduació. L’objectiu és poder gaudir d’una bona vista durant el dia sense cap tipus de correcció, ja que la lent de contacte s’utilitza només per dormir. Alguns estudis mostren que l’ortoqueratologia és una tècnica eficaç per intentar evitar la progressió de la miopia.
  2. Ulleres esportives graduades. Hi ha opció de graduar ulleres dissenyades específicament per fer esport i que al mateix temps poden ser útils com a protecció contra impactes. Normalment són de materials plàstics resistents i amb dissenys anatòmics que s’adapten a la fesomia del pacient. Solen portar pads laterals i nassals molt tous, especialment en el cas dels nens.
    En el cas d’esports aquàtics, tant en piscines com al mar, també tenim les ulleres de natació graduades que a més de donar bona visió protegeixen de la irritació deguda a l’aigua de mar i a l’aigua clorada.
  3. Cirurgia refractiva. Quan la graduació és estable i es disposa d’una bona salut ocular la cirurgia refractiva és una opció definitiva que ens permet gaudir de bona agudesa visual en tots els aspectes de la nostra vida. Existeixen diferents tècniques (lasik, PRK, ICL, lents Premium) que cal valorar en funció de la graduació, edat, demanda visual del pacient i característiques morfològiques de l’ull a intervenir.
    Quan hi ha al·lèrgies, intolerància a les lents de contacte, graduacions difícils de corregir la cirurgia és una bona opció.

NO TOTS ELS ESPORTS TENEN LA MATEIXA DEMANDA VISUAL

Hi ha diferents habilitats visuals que poden potenciar-se o entrenar-se en funció de l’esport a realitzar, sobretot si es tracta d’esports d’elit. Una bona visió perifèrica és molt important en molts esports com futbol, bàsquet o esports d’equip en general; una bona sensibilitat al contrast en l’esquí, per exemple; una bona coordinació ull mà en el tennis i pàdel; una molt bona agudesa visual és important en els esports de tir. En el nostre centre tenim l’experiència de Pedro Gabriel que ens agraeix la feina feta ja que el fet de tenir una bona lent i una bona graduació en les ulleres que s’utilitzen el tir l’ha ajudat a ser el guanyador de dos campionats de Catalunya i també a competir a nivell nacional a la modalitat de tir olímpic. Pedro Gabriel destaca la gran importància de tenir una visió nítida en els elements de punteria per aconseguir bons resultats.

QUINA CURA HAIG DE TENIR ALS ULLS QUAN FAIG ESPORT?

Tot i anar ben corregit no cal oblidar la salut ocular. En esports a l’exterior i amb alta exposició solar (navegació, esquí…) és imprescindible protegir-se contra la radiació solar. Una bona ullera de sol amb protecció total als raigs ultraviolats és necessària. Una exposició excessiva a la radiació UV pot provocar fotoqueratitis, pterigium, cataractes… Volem protegir tant el globus ocular com els anexes oculars (parpelles), per això, és convenient que la muntura sigui ajustada a la cara i protegeixi també pels laterals.
Les lents polaritzades ens ajuden a que la qualitat visual sigui més bona, ja que eliminen reflexes gràcies a la polarització de la lent
ERROR HABITUAL: No per ser més fosca la ullera protegeix més. Que sigui més o menys fosca et donarà sensació de més o menys claror (espectre visible), però no vol dir que estigui filtrant els raigs ultraviolats.

IMPORTANT: Lubricar bé la superfície ocular amb llàgrima artificial, sobretot en esports aquàtics , els que tinguin molta exposició solar i aquells on els ulls estiguin exposats a pols. Imprescindible si s’estan utilitzant lents de contacte.

PER ON COMENÇO?

Acudir a un especialista de la visió.
L’oftalmòleg s’encarrega de la teva salut ocular i t’indicarà si ets bon candidat per cirurgia refractiva, valorarà la teva qualitat i quantitat de llàgrima(important per les lents de contacte) tractarà possibles reaccions al·lèrgiques, valorarà si existeix alguna patologia…
L’optometrista s’encarrega de mesurar el teu error refractiu (graduació) i de l’adaptació d’elements compensadors, ja siguin les lents de contacte, l’ortoqueratologia, ulleres esportives graduades…

Article escrit per la Dra. Pilar Rojo (cap d’Optometria) i el Dr. Gabriel Arcos (oftalmòleg especialista en cirurgia refractiva) de l’Institut Oftalmològic Creu Groga

Cerca

Search Search

Notícies recents

  • HM Hospitales reforça la seva presència a Catalunya amb la integració del Grup Creu Groga a la seva xarxa assistencial
  • Validació de l’Escala de Barcelona: el Dr. Edgar Castillo impulsa la qualitat de l’endoscòpia digestiva a Creu Groga
  • La prevenció mitjançant l’educació en salut bucodental és la millor estratègia per reduir la incidència de les malalties orals en la infància
  • SIBO o síndrome de l’intestí irritable
  • Dispositiu a mida Endo-Exo Osteointegrat únic en tot l’estat i implementat als quiròfans de l’Hospital Clínic Maresme

Categories

  • Actualitat
  • Blog de Notícies
  • Tallers

C/ Sant Jaume, 20-34
08370 Calella de Mar
Telèfon: 93 766 20 30
[email protected]

EXPLORA LA WEB

Centres Creu Groga
Especialitats
Unitats Assistencials
Quadre Mèdic
Mútues Concertades
Comunicació
Contacte

Anul·la la teva cita

Avís Legal
Política de Privacitat
Codi Ètic
Canal Ètic
Política de Protecció de dades
Política de galetes

© Copyright - Creu Groga - Panell Cookies
  • Condicions d’ús del web
  • Avís legal
Scroll to top Scroll to top Scroll to top

WhatsApp